Macam ni pun nak try..?

Isnin, 19 Syawal 1434H | 26 Ogos 2013
4:05 p.m.
Perkampungan Cenderawasih, Kuantan, Pahang.

Bismilllahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.

Ngantuk giler kena jaga budak-budak Tahun 6 prep petang. Tapi budak ni semua tak buat kerja pun. Bersembang je lebih. Yang lelaki, main banyak. Haihh..setiap Isnin kena burn pegi KAFA. Tak syok langsung.

By the way, untuk yang sudi amik tahu pasal saya, bermula daripada pertengahan Ramadhan lepas, saya bertugas sebagai guru ganti kat salah sebuah sekolah kat Kuantan ni. Gantikan cikgu yang cuti bersalin. Sebenarnya mengajar pendidikan khas. Tapi dapat tugasan extra pulak. Jaga budak Tahun 6 (arus perdana prep petang) Terpaksa la buat juga.

Oh! Sebenarnya mukaddimah kat atas tu langsung tak ada kaitan dengan tajuk entri. Hoho.
Okeh. Pergi kepada tajuk asal. "Macam ni pun nak try..?"
Try apa sebenarnya?

Hurmmmmmmmm...
Panjang pulak saya berdehem. Sebenarnya saya tak faham. Saya rasa, saya tak cantik pun. Tak comey. Tak anggun. Tak seksi. Sekarang kalau pergi keluar dari rumah, memang pakai baju besar-besar, longgar-longgar, tudung labuh-labuh. Tapi kenapakaaaaaaaaaaahhhhh????? Kenapa bila saya keluar, masih ada yang kacau? Macam saya ni pon ada yang nak try ke?
Beberapa malam lepas, saya keluar pegi mall sorang-sorang sebab tak ada orang nak teman. Ummi pegi ngaji. Abah keje malam. Deq dee buat kelas tambahan. Ghani kat Yaman. Ifah kat Terengganu. Faezah kursus lama kat Bangi. Tak ada siapa nak ajak teman keluar cari barang. Takkan nak ajak Farhan pulak? Lagi pelik bin aneh tu..Makanya terpaksalah saya keluar sorang-sorang. Rasa ok je mula-mula sebab pegi mall kan tempat crowd..
Dah puas berjalan-jalan, nak balik la..tetibe selisih dengan sorang pakcik yang rupanya nampak macam dalam lingkungan 50-an. Tak dikenali. Tapi tiba-tiba sahaja dia menegur saya, "Dah makan? Kalau belum makan, jom pegi makan."

Saya terpinga-pinga sekejap. Terus rasa takut. Terus blah dengan cepat. Mujur dia tak ikut..huuuu~~~ T-T

Lagi satu. Hurmm..kat sini...Kat sekolah ni. Ada sorang cikgu lelaki yang selalu datang bersembang dengan saya. Serius, saya memang taknak buruk sangka atau perasan terlebih-lebih. Tapi kalau orang nampak pun, saya risau boleh jadi fitnah sebab asyik datang nak mengendeng dan bersembang dengan saya. Masa minggu-minggu awal saya masuk skolah tu, punya la saya nak lari dari bersembang ngan dia (sebab dia je yang duk bersembang sampai saya tak dapat nak buat kerja)..saya sampai pegi buat kerja kat library. Tapi malangnya, masa keluar je dari homebase (tempat berkumpul budak-budak dan guru-guru pendidikan khas) dah terserempak dengan dia. Pastu dia tanya saya nak pegi mana. Orang tak pandai menipu, maka tercakap jujur nak pegi library. Tak sempat panas bontot lagi duduk kat library, cikgu tu datang bawak 1 kelas budak-budak. Haihhh...memang la tak ramai 1 kelas pendidikan khas maksimum 5-6 orang je. Tapi masalahnye budak-budak tu bila nampak saya, semua pakat serbu nak duduk dekat saya. T-T
Kerusi kat library tak cukup sebab ada kelas lain dah duduk, budak ni siap share kerusi dengan saya. Pastu suruh saya bacakan buku dan tanya macam-macam soalan..hahahahaaiii~ memang tak boleh buat kerja..
bila dah ada kerusi lain yang kosong, saya pindah tempat...si cikgu tu pulak datang bersembang...T-T
Pastu...baru-baru ni, jamuan raya kat skolah..cikgu tu tetibe macam nak suap saya makan masa dia berdiri sebelah saya. Serius ngeri! Dah kawen kot cikgu tu. Kalau belum kawen sekalipun, perbuatan macam tu masih kurang sesuai laaa bagi saya. Huuuuu~

Haihhh..mungkin inilah nasib orang perempuan yang belum kawen..? Kena kacau sokmo..takde ketenangan walaupun nama Sakinah. huhu~

Ok lah. Sampai sini sahaja dulu. Jumpa lagi di lain masa.

Wassalam.

1 comment:

Anonymous said...

Serius ngeri la citer nie... Huhu. Banyak-banyak doa eh :)

Iman N.