Cita-cita saya surirumah sepenuh masa

Jumaat, 9 Syawal 1434H | 16 Ogos 2013
12:10 a.m.
Indera Mahkota 8, Kuantan, Pahang.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.

Saya tak ingat sama ada saya pernah post entri pasal ni atau belum pernah lagi. Tak apalah. Hanya untuk ingatkan diri sendiri sekali lagi. Cita-cita saya di dunia adalah untuk jadi surirumah sepenuh masa yang hebat. Anda rasa saya kolot? Saya tak peduli apa anda nak fikir. Pada saya, itulah cita-cita terbaik yang layak bagi seorang wanita terutama wanita muslim.

Hurmm..
Cuma buat masa ini, saya tak dapat sempurnakan lagi cita-cita saya sebab belum ada yang sudi ambil saya jadi suri hidupnya. Kalau ada pun nanti, saya harap dia tak keberatan untuk biar saya capai cita-cita ni.

Saya faham bahawa hidup dalam dunia hari ini, era ini bukan semudah zaman atok nenek kita dulu. Semua pun nak pakai banyak duit. Buat masa sekarang pun saya tak ada pekerjaan yang tetap lagi dan memang semput jugalah kalau teringin nak beli apa-apa. Sebab itu saya jarang keluar rumah supaya saya tak tengok banyak benda sangat dekat luar tu yang mendorong nafsu nak membeli. huhu~
Saya juga faham yang ummi dan abah saya risau hidup saya tak ada jaminan atau sokongan dari sudut kewangan kalau apa-apa jadi pada diorang, hidup saya entah macam mana. Untuk itu, sementelah menanti jodoh yang entah bila nak muncul, lebih elok kalau saya usaha dulu mana yang mampu untuk hilangkan kerisauan ummi dan abah saya.

Apa caranya?

InshaAllah, saya akan usahakan juga untuk buka tadika atau taska sendiri. Mohon doa teman-teman yang sudi baca coretan ini. Doakan saya dibekalkan kekuatan untuk laksanakan, realisasikan impian yang satu ni. Kenapa tadika/taska? Dari sudut perniagaan, saya sendiri tak pasti berapa keuntungan yang sesebuah tadika/taska boleh jana. Tapi itu je pekerjaan yang saya rasa paling selesa dan tak perlukan kemahiran yang pelik-pelik. Hanya melayan kerenah anak-anak kecil. Memang bukan mudah juga dan perlukan kesabaran. Tapi saya suka. :)
Kerja ni pun tak perlu atau hanya sedikit sahaja pergaulan dengan lelaki ajnabi.

Kalau bisnes ni berjaya, nanti-nanti saya hanya perlu monitor dari rumah je. Sekali-sekala je turun pantau kerja anak-anak buah dan tengok keadaan tadika/taska untuk pastikan perkhidmatan yang diberi sentiasa terbaik. InshaAllah.
Dan akhirnya saya boleh jadi surirumah sepenuh masa lagi! weeee~

Persoalannya dari mana nak mula, di mana nak buka? Hehe..
Tungguuuuuu.............................

Moga Allah redha. Moga Allah beri ilham dan kekuatan untuk bergerak dan mula realisasikan impian. Biiznillah.

'Tangan yang menghayun buaian bisa menggoncang dunia!'

1 comment:

Afiy said...

if saya keje kat kuantan, sy hantar anak saya kat taska kak kinah..chewahhh..haha