Love at the first sight

Sabtu, 26 Ramadhan 1434H | 3 Ogos 2013
8:07 p.m.
Indera Mahkota 8, Kuantan, Pahang.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.

Have you fall in love? 
Love at the first sight...teeehihihii~
I do have once. And still loving it till now.
Ini cinta pandang pertama saya.

Dah lama tak buat keje merepek camni. Tulis pasal barang-barang peribadi. Maaf. Saya rasa macam meronta-ronta sangat dalam hati nak tunjuk kasut saya yang chantek ni. huhu~
Mungkin ada yang tak paham, apa yang cantik sangat dengan kasut ni. Tapi entah la. Sekali tengok dah terus berkenan. Rasa macam nak terus beli masa tu jugak, tapi al-maklum sajalah. Gaji tak seberapa. Sengkek.
Nak dijadikan cerita pulak, saiz untuk saya dah tak ada kat kedai tu. Makanya, terpaksa menangguhkan hasrat untuk beli kasut tu.

Asal ada masa keluar, lalu kedai kasut yang ada jual kasut Scholl. Design yang macam tu tak ada. Rasa sedih bukan kepalang. Hari lain, pergi semula kat kedai yang first skali nampak kasut tu. Off course la dia tak restock lagi dan takde saiz saya. Sedih jugak "berkaki Cinderella" ni..sobs~
Tapi tanya kat orang kedai tu, kat mana lagi boleh dapat kasut macam ni dengan saiz yang kecik..?
Dia suruh try cari kat kedai Scholl kat ECM. Gagah jugak pergi cari kat ECM.
Yeay!! ada!! Tapi apakan daya..hanya tinggal sepasang yang dekat rak display tu aje. Ada yang design sama, saiz sama yang banyak stock selain kat rak display..tapi warna hitam. Tak mau la warna hitam. Memang la smart jugak warna hitam. Tapi saya suka kasut yang warna putih atau beige. Jangan tanya kenapa. Memang taste macam tu. Ummi psiko2 suruh beli yang warna hitam pon, memang tak nak jugak.
Hurmm...dan sebab memang nak sangat beli..pinjam duit ummi dulu. hoho~ (Alhamdulillah dah habis bayar)

Apa yang special sangat dengan kasut ni? Hehehe
Bila dah beli, dah start pakai...ia tidaklah sehebat yang disangka. Indah pada rupa. Tapi bila pakai, ada yang tak kena. 
Sebab design dia bukan jenis yang bertutup penuh, tutup bahagian depan sahaja..Jadi kena pandai-pandai adapt supaya bila berjalan, kasut tak tercampak or melayang (saya jenis jalan laju)..
Mula-mula nak biasakan pakai, pakai pegi kenduri incik Wadi Alaydrus kat Bangi. Beberapa jam drive pakai kasut tu..sampai cramped kaki. Nikmat paling indah.

Tapi sekarang, Alhamdulillah. Sudah semakin selesa. Sebab dia cinta pandang pertama saya, dah beli mahal-mahal pulak..Kena la sesuaikan diri, kan? Kami hari ini saling menjaga. Dia jaga kaki saya. Saya pun jaga dia supaya tak rosak. Saya terima seadanya apa kekurangan dia selagi dia jaga saya. (Cheh! macam apa je ayat)

Sekian dulu untuk kali ini. Maaf la siapa yang rajin baca, terpaksa baca benda merepek macam ni. haha~ :p

Wassalam.

' Saya harap, saya boleh jatuh cinta pada jodoh saya dan terima dia seadanya juga. :) '

2 comments:

Afiy said...

waw, ayat last tu sweet la ' Saya harap, saya boleh jatuh cinta pada jodoh saya dan terima dia seadanya juga. :) '...hihihi..amin.

Si teNang said...

ameen~ :)
hehehe...actually it's a must, rite?