Kepada Jodoh saya IV: Diakah awak?

Rabu, 7 Syawal 1434H | 14 Ogos 2013
1:23 p.m.
Indera Mahkota 8, Kuantan, Pahang.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum, awak..jodoh saya. :)

Selamat Hari Raya, mohon maaf zahir batin. Kenapa nak minta maaf sedang kita tak jumpa lagi? Saya rasa saya kena minta maaf sebab tak dapat jumpa lagi dengan awak la. Tak dapat raya sama dengan awak lagi tahun ni.

Awak, jodoh saya...
Saya juga nak minta maaf sebab buat masa terdekat ni saya berhenti cari awak. Ada orang 'bertanyakan' saya. Dia baik..inshaAllah. Awalnya, saya rasa tak ada sebab untuk tolak dia.

“Apabila datang (meminang) kepadamu orang yang kamu redha agamanya dan akhlaknya maka kahwinilah ia. Jika tidak engkau perbuat (demikian), akan terjadi fitnah di bumi dan kerosakan yang luas.” – (Riwayat Tirmizi, Ibnu Majah dan al-Hakim)

Walaupun dia belum secara rasmi meminang saya, saya fikir awak makin dekat dengan saya. Tapi semuanya tetap masih samar. Saya tertanya-tanya, diakah awak yang saya cari selama ni? Diakah awak yang saya tunggu selama ini? Bukan saya tak yakin pada dia. Tapi saya tak yakin dengan diri sendiri. Bukan saya tak berharap. Cuma saya tak nak terlalu mengharap. Meletakkan harapan pada manusia, manusia sering buat saya kecewa. Biarlah saya berharap pada rahmat Allah semata. DIA Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk saya. Dan selagi belum tiba saat lafaz "Aku terima nikahnya," saya memang tetap tak pasti dia itu awak, jodoh saya. Dan untuk sebab itu, buat sementara waktu ni saya berhenti dulu untuk minta siapa-siapa cari awak. Bukan usaha saya berhenti terus. InshaAllah, saya sentiasa doa supaya dapat jumpa awak (sebagai salah satu usaha). Saya cuma nak selesaikan urusan satu per satu. Dan kalau dia adalah awak, Alhamdulillah saya tak perlu nak cari-cari lagi.

*awak..saya cilok gambar ni pastu malas nak edit. Alhamdulillah, sekarang saya cuba serasikan bertudung labuh. Awak doakan saya, kan? terima kasih, awak. Tu yang buat saya sayang kat awak tu.. :)*

Awak, jodoh saya...
Sungguh, saya tak tahu bila kita dapat jumpa, bila kita dapat bersama. Andai kita tak berpeluang bertemu di dunia, saya doa Allah temukan dan satukan kita di syurgaNya. Kita sama-sama usaha, ya? Sama-sama usaha untuk dapatkan jannahNya. :)

Sampai sini sahaja warkah saya buat awak untuk kali ini. Jangan berhenti berdoa. Jangan berhenti berharap. Moga Allah izinkan kita untuk sampai ke saat lafaz "Aku terima nikahnya." InshaAllah. :)

Yang setia menanti,
- Jodohmu -
{sakinah hawa izram}

'To whom it may concern..kalau awak singgah sini dan baca post ni..saya nak awak tahu, saya bukan mengalah tapi tak juga terlalu berharap. Neutral. Mohon sama-sama doakan yang terbaik. Kalaupun ditakdirkan jodoh itu bukan milik kita, saya doakan awak dapat yang terbaik yang sesuai dengan awak, yang dapat bahagiakan awak. Dan kalau memang jodoh kita ditakdirkan bersama, sila cepat jangan bagi saya tunggu lama-lama. hehe..'

2 comments:

Afiy said...

hee..semoga Allah permudahkan urusan kak kinah..amin. so sy nak request abg ipar la sorang dr kak kinah..yay ! haha.

Si teNang said...

whaaaatttt???
hahaha...
semuanya masih menjadi teka-teki dan misteri la ifah.
apapun, untuk doa yang baik, saya aminkan.."aameen!"
hehehe~