Jom makan McD!~

Khamis, 26 Mei 2011.
Indera Mahkota 8, Kuantan, Pahang.
6:56 p.m.

AMARAN: Cerita ini tiada kaitan dengan mana-mana individu secara spesifik sama ada yg masih hidup atau yang telah meninggal dunia. Cerita ini hanyalah rekaan penulis semata-mata dan jika terdapat kebetulan pada mana-mana individu, penulis terlebih dahulu memohon sejuta kemaafan. tapi sila amik iktibar juga. huhu

Dah beberapa hari B duk ngadap dokumentari pasal iluminati, israel dan lain-lain. Dah banyak hari jugak B baca artikel-artikel yang ada tunjuk lambang-lambang iluminati, freemason, israel dan lain-lain yang seumpamanya. pastu B jadi teruja. dia pon jenuh search kat internet gambar macam-macam punya laa nak tau kalau-kalau kat Malaysia ni dah banyak unsur benda-benda ni semua. tak cukup dengan tu, habis komputer / laptop dia godek sampai ke program files ke ape benda semua yang orang tak pernah terpikir pon nak bukak. pastu B terjumpa 1 lambang israel! dia yg penuh excited nak halang israel ni pon buat status kat facebook:

"Salam,rakan2 sekalian dimohon utk : Buka komputer/laptop anda pada Local Disk (C) Program Files \ Microsoft Office \ MEDIA \ CAGCAT10 , cari gambar bernama J0285926.Anda akan temukan gambar Lambang/bendera zionis Israel lengkap (persis dgn warna aslinya) dgn lilin (sarana ibadah mereka). Sebaiknya korang delete! Gambar tersebut ada di seluruh dunia. SEBARKAN SEMAMPUNYA."

habis je menaip dan post status tu kat facebook, B bersandar keletihan. penat sungguh rasanya otak duk mengadap laptop dah brape jam. badan pon habis sakit-sakit dah. perut pulak dah rasa lapar. disebabkan malas nak masak dan malas nak keluar makan, B pon tepon McDelivery Service. Pesanan makanan dibuat. B amik set yang tengah promo exclusive glass coca-cola tu. pastu rasa macam tak cukup kenyang dengan 1 set makanan je. B tambah order burger BigMac lagi satu . pastu B rasa nak kudap-kudapan gak sikit, dia tanpa ragu tambah order 2 apple pie.

dalam masa lebih kurang 20 minit kemudian, penghantar makanan dari McD sampai. makanan dan wang bertukar tangan. penghantar makanan blah dari situ. B yang tengah kelaparan ni cepat-cepat baca Bismillah dan...NGAP!!! zasss! kejap je abes licin semua skali.
"Errkkkk!!! Alhamdulillah"~ ucapan syukur oleh B selepas sendawa kekenyangan.

ok. sampai situ ajelah cerita B. saya ni kurang pandai nak mereka cerita.

------------------------------------------------------------------------------------------

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.

so...penah baca tak status-status macam kat atas tadi kat facebook? apa pendapat anda?
bagi saya, saya tak paham macam mana sampai boleh "terjumpa" lambang tu? orang yang buat keje format komputer pon takde keje nak belek satu-satu gambar yang ada sampai ke address camtu kat dalam komputer. dah tu, gambar tu bukan format yang boleh view guna picture viewer. kene pakai paint or microsoft picture manager. kena double click setiap gambar. ke dia open semua ikot file> open? tak kisah laa...tapi heran sampai ke "lubang cacing" tuuuu...

saya nak tanya, kalau tak delete, jadi apa ya? bukannya ada jin yang duk jaga kat dalam laptop ni pon..wallahualam.
bukannye macam barang santau yang orang buh kat celah-celah almari, bawah almari, bawah katil or tanam kat laman rumah orang tu. kalau tak buang, biar benda tu kat situ, datangkan mudarat kat kita.
ke ada mudarat kalau asal-asalnya kita tak usik pon benda tu, tak tau pon ada benda tu, biar dia duduk je situ? tolonglah betulkan kalau saya salah.

saya nak tanya. kalau al-Quran, kita letak je terperuk dalam almari, bertahun-tahun simpan tak pernah baca, tak pernah sentuh, tak pernah tengok pon. ada bagi apa-apa kesan kat jiwa kita ke?

saya nak tanya lagi. yang kita duk beli magazine, surat khabar, atau buku-buku yang ade lambang israel, salib or iluminati kat mana-mana column, pastu kita simpan buat koleksi bahan bacaan. yang ni tak perlu delete ke? tak perlu buang?

tapi persoalan yang paling pelik adalah, sibuk sangat duk cari, kaji lambang-lambang ni sampai ke "lubang cacing" pun korek. tiba-tiba pegi makan McD. tiba-tiba beli ice-blended kat starbuck. tiba-tiba saje-saje gi beli air coke (dan yang seangkatan dengannya) bila dahaga. pastu gosok gigi pakai berus gigi Oral B, pakai ubat gigi Colgate. Mandi pakai shower cream Lux or Palmolive, shampu kepala dengan syampu Head & Shoulders or Dove or Sunsilk. boleh laa pulaaakkk??
padahal beli produk-produk zionist ni lagi lah pulak dahsyat kesannya. kita seolah bagi dana, bagi duit kat orang zionist ni untuk pegi tembak atau bom saudara-saudara seagama kita kat Afghanistan, Palestin. MasyaAllah!

Sampai sini aje kali ni. Semoga dicelikkan minda untuk berfikir dengan logik, waras dan rasional. renung-renungkan dan buatlah pertimbangan.

Wallahualam.

'penulisan ini merupakan peringatan buat diri penulis sendiri."

2 comments:

the pali said...

terbaek!!!!hahahahaha....yaaa..sila la mengata dan memperkecilkan mereka yang suka kan agenda2 besaq nih...hahahahahahahahaha...

Si teNang said...

errr...ini apa? pujian atau kutukan?
huhu