kepada jodoh saya...

Jumaat, 13 Muharram 1433H | 9 Disember 2011.
12:45 p.m.
Indera Mahkota 8, Kuantan, Pahang.

Bismillahirrahmanirrahim.

رَبَّنَا هَبۡ لَنَا مِنۡ أَزۡوَٲجِنَا وَذُرِّيَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعۡيُنٍ۬ وَٱجۡعَلۡنَا لِلۡمُتَّقِينَ إِمَامًا

Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari pasangan dan zuriat keturunan kami: Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertaqwa.


Biasa dengar kan doa itu senjata mukmin? Doa itu kekuatan mukmin?
Berdoalah kepada Allah yang Maha Agung. InsyaAllah Dia akan perkenankan permohonan hambaNya yang memohon kepadaNya asalkan kita juga melaksanakan perintahNya.

Kenapa saya bagi doa kat atas tu? Hurmm..tu doa untuk dapatkan jodoh baik-baik. :)
Jom kita sama-sama doa supaya Allah kurniakan jodoh dan zuriat yang baik untuk kita, yang dapat jadi pelaburan untuk akhirat kita. Yang dapat bantu kita mendapatkan redha Ilahi.

Hurmm..saya ni pon bukanlah baik mana pon. Masih berusaha perbaiki diri. Nak dapatkan yang baik, kita kena jadi baik dulu, kan?
Mungkin juga Allah buka hati saya untuk berubah dan lebih mendekatiNya sebab doa daripada "jodoh" saya yang saya pon masih tak tau siapa...kan?
Subhanallah! T-T

combined daripada 2 tulisan ni, i come out with this.

Artikel iLuvIslam: wanita bersediakah anda menjadi penyejuk mata

notadisiku :barcakap soal jodoh

Untuk jodoh saya...walaupun awak tak tau siapa saya. saya pun tak kenal awak, tapi awak ada doa cam kat atas tu untuk saya? Terima kasih!!!~ :D
I know I love you before I met you..


Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah atas segala nikmat dan rahmat yang dilimpahkan ke atas diri ini. :)


' jodoh saye ade doa supaya dapat jodoh suke makan tempoyak ke? dulu saye tak makan tempoyak..skarang suke pulak sambal tempoyak..haha~ *kidding!* ;p '

No comments: