Rayuan hamba yang hina..

Khamis, 17 Mac 2011.
4:37 p.m.
Swiss Inn, Kuala Lumpur.

Bismillahirrahmanirrahim.

Ya Allah.
Tatkala ini aku terkenang akan segala kesalahanku..
Tatkala ini aku terbayang akan segala dosaku padaMu..

MelupaiMu..
Mengabaikan perintahMu..
Meninggalkan suruhanMu..
Melakukan laranganMu..
Menurut desakan hawa nafsu..
Mengikut godaan dan bisikan syaitan..

Mencintai dunia ciptaanMu..
Mencintai keindahan dunia ciptaanMu..
Mencintai keseronokan dunia ciptaanMu..
Mencintai kesenangan dunia ciptaanMu..
Lebih dari cinta terhadapMu, wahai Maha Pencipta.

Aku hambaMu yang hina..
Aku hambaMu yang leka..
Aku hambaMu yang lalai..
Aku hambaMu yang berdosa..

Ya Allah, Tuhan Yang Maha Pengampun.

Ampunkan aku atas segala dosa yang telah aku lakukan.
Aku bertaubat kepadaMu, Ya Allah.
Aku berazam dan berjanji untuk tidak mengulangi dosa-dosa lalu kembali, Ya Allah.

Ya Allah.
Berilah aku kesempatan untuk terus bersujud kepadaMu.
Berilah aku peluang untuk terus beribadah kepadaMu.
Berilah aku waktu untuk menebus hutang-hutangku kepadaMu.

Aku berjanji untuk tidak melupaiMu dalam setiap hembusan nafasku..
Aku berjanji tidak akan melupakanMu dalam setiap detak jantungku..
Aku akan berusaha mendapatkan keredhaanMu dalam setiap perbuatanku, Ya Allah Ya Tuhanku.

Bantulah hambaMu ini, Ya Allah.
Aku mohon bimbingan dariMu.
Aku mohon petunjuk dariMu.
Aku mohon keampunan dan rahmat dariMu, Ya Allah.

Ya Allah.
Peliharalah iman di hati ini.
Lindungi hati ini dari sifat tamak.
Lindungi hati ini dari sifat sombong dan bongkak.
Lindungi hati ini dari perasaan takbur dan riak.
Lindungi hati ini dari sifat-sifat munafik.
Lindungi diri ini dari gangguan, godaan dan bisikan syaitan.

Ya Allah.
Salutilah hati ini dengan sifat-sifat mahmudah.
Hiasilah diri ini dengan sifat-sifat terpuji bak serikandi di zaman Rasulullah.

Aku merayu padaMu, Ya Allah.
Sesungguhnya Engkau lah sebaik-baik Pengampun.
Sesungguhnya Engkau lah Sebaik-baik Penerima Taubat.
Sesungguhnya Engkau lah Sebaik-baik Pendengar.
Sesungguhnya Engkau lah Sebaik-baik Pelindung.
Sesungguhnya Engkaulah Sebaik-baik Pengurnia Hajat.
Sesungguhnya Engkau juga Kekasih Terbaik.
Hanya Engkau Tuhan Yang Satu.
Tiada yang lain melainkan Engkau, Wahai Allah, Tuhan Pencipta ku.

Amin.
Amin.
Ya Rabbal 'Alamin.

No comments: