Dari Melaka ke Negeri Pahang..singgah di Johor..eh salah~

Rabu, 30 Mac 2011.
11:35 a.m.
Indera Mahkota 16, Kuantan, Pahang.


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah bersyukur ke hadrat Ilahi kerana atas limpah rahmatNya saya masih lagi bernafas, bernyawa, dapat menghayati alam ciptaanNya dan masih berkemampuan untuk menulis di sini. :)

Ok lah..taknak bermukaddimah panjang lebar..terus cerita je..minggu lepas saya berpeluang ikut majikan saya ke Melaka. Seperti biasa untuk shoot wedding lah...takde keje dia nak bawak saya merewang saje-saje..hehe~
Melaka kalau nak dibandingkan dengan Kuantan..haha..banyak juga bezanya..Melaka kira maju jugak laa..membangun..ade landskap yang menarik..kedai-kedai yang baru bina pon architecture design nya up-to-date lah...kalau nak banding ngan Kuantan ni...sedih...bandar macam hidup segan mati tak mau jek..takde tarikan pon untuk orang datang berkunjung. Mana silapnya? fikir-fikirlah sendiri..kalau saya tulis lebih-lebih kat sini, kena tangkap masuk ISA pulak..naya jek..

ok..pasal wedding yang saya pegi tu..masyaAllah..rumah dia sangat best! cantik! pastu dia pasang khemah sampai berapa puluh pon, saya malas nak kira kot...tapi ok jugak laa sebab family ni tak lupa buat amal kebajikan..dia jemput dan jamu anak-anak yatim dari rumah anak yatim mane tah sy dah lupa..huhu~

petang Sabtu lepas abes shoot wedding tu, saya naik bas ke Johor pulak..adik perempuan saya bergraduasi Ahad tu..
hurmm...dulu masa saya konvo, sangat tak best...tak sempat amik gambar ngan kawan-kawan sebab dah petang sangat...lepas tu memang dah tak jumpa pon...masa tu saya pakai kamera compact kodak yg pakai bateri AA yang loser..walaupun dah caj, tapi cepat sangat abes bateri..jadilah ntah pape gambar konvo saya dulu...sobs~ T-T

So, untuk membuatkan perasaan tak puas hati tu tak berulang lagi, saya bersemangat waja nak amik gambo konvo adik saya ni..kasi dia happy sket..tapi masalah pulak bila saya ade 1 memory card jek..pastu dah hampir full ngan gambar-gambar wedding kat Melaka tu..nak transfer ke hard disk, SD slot kat laptop adik saya tu pulak rosak ke ape tah...tak boleh detect sd saya...uwaaa~ T-T
tapi takpelah...shoot je lah berapa yang dapat..tu pon saya delete2 jugak gambar yg nampak cam tah pape (padahal byk je gambar yang tah pape sbenarnya)..huhu!
macam-macam pose la saya suruh adik saya buat...nasib laa yek, deq dee...balas dendam sebab gambar konvo along dulu tak best..uhuhuu~

layan gambar joms~

*bleh klik kat gambar ni untuk tengok gambar-gambar lain..*

ok lah...malas sudah mau upload bebanyak..kalo agak-agak rase semacam tak puas nak tengok gambo, bleh tengok kat fesbuk saya, owkai? ;)

*err...mengimbau kenangan lalu..tahun 2008 punya gambar..*

'sorry Deq Dee..camtu je gambar yang mampu along buat...tak hebat pon amik gambo..huhu~'

2 comments:

the pali said...

raw ke dh edit nih kinah?

Si teNang said...

gambar bawah skali tu edit..obviously..haha..

yg pic konvo adik sy tu touch up sket2 jek..letak lens vigginetting or black clipping sket..

ok dak gambar? sy pon malas nak edit sangat (sbenarnye x reti edit gambor pon.. T-T)