met the dentist . . .

Jumaat, 11 Februari 2011.
1:05 p.m.
Indera Mahkota 16, Kuantan, Pahang.

Assalamualaikum.

Kebelakangan ni saya rasa macam sakit gigi sket kalau kunyah-kunyah makanan..so, saya assume gigi saya ada yang berlubang la nih..dari sehari ke sehari duk laa tangguh-tangguh nak pegi jumpa dentist..sehingga la hari semalam, saya makan tengah hari pastu macam sakit jugak laa gigi masa tengah kunyah tu..saya dah takut...takut kalau rosak teruk, kena cabut gigi

pastu saya cakap laa kat abah saya. dia suruh saya keluar awal-awal pagi untuk pegi klinik pergigian yang kerajaan kat Jalan Gambut tu..awal pagi lagi saya dah mandi dan bersiap-siap okeh..kul 7.10 saya dah mandi..selalunya kul 8.15 or 8.20 baru nak pegi mandi...hahahhahahaa~

saya sampai klinik tu, sikit lagi nak pukul 8.00 pagi..orang macam dah ramai juga tapi makcik2 laa..diorang nak buat gigi palsu kot...nasib baek laa saya dapat no giliran yang awal lepas mendaftar tu..saya giliran yang ketiga..chuak juga sebab kunci ofis ada pada saya...kang kalau lambat, jenuh laa orang lain ni nak tunggu sebab tak boleh masuk ofis...
hurmmm....jam kat klinik tu dekat nak pukul 8.20, giliran saya sampai...saya pon masok bilik rawatan..dokter tu tanya laa hari ni nak buat apa? saya kata nak tampal...pastu dia check2..dia kata gigi semua ok..gigi yang sihat..takde apa masalah..tensen jap saya...takkan laa saya berhalusinasi sakit gigi pulak??? adoiiii~
pastu sy cakap laa gigi saya macam nak sakit kalau makan...pastu dia pon cek laa jugak lagi (ketuk2 gigi saya) tapi dia kata memang takde lubang... T-T

pastu saya mintak laa dia buat scaling (btol ke ejaan nih?)..pastu dokter tu kata tak perlu...kemudian saya bagi dia pandangan tak puas hati secebis...pastu dia pon korek2 sikit..then baru laa dia suruh assistant dia on untuk buat scaling...tp skejap giler..tak sampai 5 minit kot...haddoooooiiiiiii~~~~~

saya tak tau la situasi apakah yang saya alami ni...adakah gigi saya betul2 sihat seperti yang dokter itu katakan...or dokter tu sbenarnye yang malas....or dokter tu sbenarnye rabun tapi tak pakai spec...or dokter tu sbenarnye tak reti...uhuhuhu~

kalau macam tu lah servis yang saya dapat, saya rela lah abes duit sikit pegi scaling kat klinik swasta yang saya penah pegi sebelom ni...best jek rase ade orang tolong gosok/cuci gigi...hahahhaa!~
kalau kat klinik swasta tu, dia siap pakai ubat gigi pon time buat scaling..rase macam fresh jek.. last skali saya pegi check gigi sebelom hari ni adalah lepas raya tahun 2009...dan gigi saya masih ok? ohhhh~~ saya tak percaya~~~

ok lah..sekian saje cerita berjumpa dokter gigi..

'kawan2 yang jadi dentist tu...silalah jalankan tugas anda dengan ikhlas dan rajin...'

No comments: