It's too good to be true . . . . .

Isnin. 14 Februari 2011.
10:16 a.m.
Indera Mahkota 16, Kuantan, Pahang.

Assalamualaikum.

Agaknya berapa ramai orang yang sambut Hari Valentine hari ni ya??? Rancangan atau drama-drama kat astro, adakah berkisar tentang hari kekasih juga? Entah laa..akhir-akhir ni saya tak layan sangat Astro Ria or Prima...TV3, TV1, TV2, NTV7, 8TV ngan TV9 lagi lah tak layan...sekarang duk asyik tengok cerita Korea jek...kalau tak buka KBS World, kitorang buka One HD..ni Deq Dee punya influence laa nih...

Saya tak pernah pon sambut Valentine nih...takde keinginan pon apatah lagi kekasih pon takde...hahahahaa~
Kalau ade kekasih pon, tak berminat pon nak sambut Valentine nih...tah pape jek...
Hurmmm...jadi entri ni pon sebenarnye bukanlah untuk bercerita pasal Hari Valentine..saya nak citer pasal benda lain...

Semenjak dua menjak ni, abah saya asyik bagi 'hint' suruh kawen jek...adoi laa...sian abah saya, kan? mesti dia bosan duk umah pas dah pencen ni..pastu nak suruh saya kawen...bleh ada cucu...bleh jaga cucu...memang rasa kesian laa juga kat dia...memang rase nak kawen laa jugak..tapi orang yang paling kesian skali, saya laa...mana laa nak cari lelaki untuk dibuat suami nya...saya ni dah laa susah nak bercakap ngan lelaki...nak flirting? lagi takde harapan...kat tempat keje skarang pon ade laa beberapa orang je pekerjanya termasuk saya...boleh kira dengan sebelah tangan jea...pastu lelaki cuma ada sorang...tu pon dah jadi suami n bapak orang...

pastu pulak...Ghani pon sebok sama...suruh saya cepat-cepat kawen...adoiiii....adoiiii...adoiiiiii~
yang si mamat ni memang yang paling tak leh blah skali laa...dia siap rekemen orang tuuuu kat saya...hahahahaa~
kalau nak kira, memang bagus budaknya yang dia rekemen tu...TAHFIZ ok...kadang-kadang jadi IMAM solat fardhu kat masjid IM1...student UIA...TERROR MAEN BADMINTON ok...rupa pon ada..sedap laa mata memandang...tapi saya menjaga pandangan ye...pandang sesaat jek..huhu~
tapi budak ni muda setahun laa pulak dari saya...lagipon, rasa macam tak layak je saya ni untuk dapat orang yang sebaik itu...macam langit dengan bumi je rasa...kan lelaki yang baik itu adalah untuk perempuan yang baik...emm..dan saya ni takde lah baik mana pon sebenarnya...kira macam saya dengan dia tu, "It's too good to be true" laa orang kate..insaf jap...rase nak jadi muslimah sejati je supaya boleh dapat lelaki baik-baik macam tu..hehe~

pastu Ghani pon ade cakap sy ni 'choosy'...hurmm...am i being too choosy? rasanya memilih tu perlu juga..takkan nak serkap jarang je cari pasangan hidup? kan? hakikat sebenarnye bukanlah saya ni memilih...tapi dah memangnye takde orang nak...

saya tulis pasal kawen2 ni bukan laa sebab saya nak menggatal ke apa...tapi sekarang keje tukang gambar ni, hari2 duk tengok gambar orang tunang...orang kawen...gambar orang dapat anak...adoiiii....saya rase tersangat laa macam best jek...nak kawen jugaaaakkkk~ T-T

tapi apakan daya...blom ada jodoh...blom ada rezeki...duit pon tak berapa nak ada sangat untuk melangkah ke alam itu...takpe lah...saya percaya pada ketentuan Ilahi...apa yang DIA tetapkan untuk saya adalah sebaik-baik rancangan...insyaAllah.. :)

sampai sini aje dulu untuk kali ni..esok saya cerita lain...sebenarnya banyak sangat benda nak cerita sampai dah lupa dah nak cerita apa...hehe~

wassalam.

'agaknya saya dah jauh lari dari jalan Allah...tak macam masa kat Seri Jengka dulu...selalu je solat berjemaah kat surau...baca Al-Quran..puasa sunat...InsyaAllah pasni saya cuba ubah semula rutin harian saya ke arah yang lebih baik..'

2 comments:

wAwA^cHan said...

hari2 pon hari untuk berkasih sayang. kasih sayang tu kan fitrah manusia? :)

say no to valentine's day :p

dayah chigusaz said...

go!go! kinah!
sy doakan awk kawen cpt2..hoho..
nnt nk kawen jgn lpe pggl bdk2 accp dl ye..
nnt ktorg konvoi g umh awk..hehe