Salah pilih

Selasa, 18 Safar 1434H | 1 Januari 2013
4:38 p.m.
Indera Mahkota 8, Kuantan, Pahang.


Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.

Beberapa hari selepas birthday saya tahun lepas, (cheh! macam dah lama je. padahal baru sebulan)
saya pegi shopping sikit. Al-maklum la..bila besday je, abah bagi duit sikit. Shopping pon tak ada la beli apa sangat yang melampau. Cari toys sikit sebab nak kena pergi buat amali untuk KAAK. Lepas tu pusing-pusing dalam The Store tu, saya nampak dorang tengah buat SALE bantal.

Dah berbulan-bulan saya tido tak ada bantal. Berbantal lengan tidurku~ cam lagu "Cindai" Siti Nurhaliza tu..ahaha (hurmm...lengan sendiri tau bukan lengan orang lain)
Kalau ada pun bantal, bantal flight yang kecik tu aje..sedih tak? bantal saya, dah lunyai dah guna buat baring-baring kat depan TV.

Masa ushar-ushar bantal tu, ada macam-macam jenis ngan harga yang berbeza-beza la jugak. Ikut kualiti material. Ada bantal yang harga sampai RM75! Memang tak mampu lah saya. Ada bantal yang harga RM15 je. Tapi macam lembik sangat. Duk pilih-pilih, saya amik yang harga mampu milik laa..ehehe..beli yang harga RM25. Mahal jugak, kan?

Balik je umah, terus tido pakai bantal tu sebab tiba-tiba sakit kepala datang menyerang...ececeyh! alasan lap plak.. :p

Tapi rupa-rupanya bantal tu tak best..memang la lembut..material dalam dia fiber..tapi selalu kalau saya tido, bila terjaga je, kepala dah tak atas bantal..melorot ke bawah..abah saya pon kadang-kadang masuk bilik sebab nak guna toilet, pastu dia pernah tegur "apasal tido macam tu?"..masa tu saya pon tak tau la posisi kepala saya dah macam mana..tension plak rasa. Sekarang kalau nak tido pon jadi susah pulak..nak kena adjust kepala ngan bantal tu..tapi bila bangun tido, mesti kepala dah tak atas bantal. Bantal yang sebelum-sebelum ni, tak pernah pon macam ni..

haihhh laaa...nak beli bantal lain, rasa membazir. terpaksa pakai aje lah bantal yang baru beli ni sampai lunyai. which is tak tau bila sebab tak ada ciri-ciri macam nak lunyai je..uhuhu~

ok lah.
sampai sini aje. terima kasih kerana sudi singgah dan baca cerita merapu ni. saya ketandusan idea nak mengarang cerita best-best. kalau rasa nak baca cerita best, pegi kedai..beli novel Ramlee Awang Murshid ke..Aisya Sofea ke..Fauziah Ashaari ke..dan siapa-siapa lagilah yang terkenal tu. :p

Wassalam.

'itu baru bantal..kalau nak cari pasangan, harap-harap jangan la salah pilih. bantal boleh juga nak ganti-ganti, kan? pasangan hidup..till death do us part tuuu!'

1 comment:

mas airlines pillow said...

Assalamualaikum,

Saya segan nak menulis, tapi atas dasar "desperate", saya terpaksa cuba.

Nice blog u have here. Kebetulan terjumpa blog awak masa mencari something kat internet. Bende yg saya cari tu ada awak mentioned dlm post dlm ni. Saya sedang mencari sebijik bantal flight (MAS) sebenarye. Bantal kecik yg lembik kaler putih bersarungkan blue pillowcase.Saya mencari bantal flight tu utk adik, saya dah terhilangkan bantal die secara tak sengaja. Saya dah buat macam2 termasuklah belikan die beberapa bantal cute (agaknye lah) tapi yg buat saya sedih bile saya perasan die tak pakai bantal2 yg saya belikan tu masa tidur macam biasa yg die guna bantal flight tu. Saya nih pun jarang dpt peluang naik plane.

Saya harap awak sudi jual bantal flight yg awak cakap tu, utk saya berbaik dgn adik tu. Saya berharap sgt. Saya ada create satu email semata2 utk tujuan communicate dgn awak:

mas_airlines_pillow@yahoo.co.uk