Dulu lain, sekarang lain?

Rabu, 18 Rabiul Awwal 1434H | 30 Januari 2013
12:09 p.m.
Indera Mahkota 8, Kuantan, Pahang.

Tok! Tok! Tok!
Assalamualaikum~

Tok! Tok! Tok! Tok! Tok!
Assalamualaikum~

Tok! Tok! Tok! Tok! Tok! Tok! Tok!
Assalamualaikum~
Ada orang tak??

Waalaikumussalam~
Mak takde..

------------------------------------------------------------------------------------

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

ehehe..dialog atas tu, dialog default mase kecik-kecik dulu..orang ajar, kalau penjual datang, cakap camtu..haha! XD

Ok lah. Sebenarnye takde ape sangat pon nak cite ummi saya takde kat umah skarang ni. Pergi mesyuarat dan bengkel budget ke apa tah..kat Langkawi. Sabtu baru balik. woHooOo! i'm sooOoo jealous~~~
hurmm..
tapi apa kaitan dengan tajuk? huhu..saje je. nak merindui zaman kanak-kanak. Lainnya dulu dengan sekarang. Dulu, masa kecik-kecik pun memang dah selalu kena tinggal. Ummi saya pergi kursus 2-3 hari. Saya ngan adik-adik duk umah dengan abah je. Tapi setiap malam, ummi akan call. Kitorang pun memang akan tunggu ummi call. Time ummi call tu, berebut-rebut la nak cakap tepon. Saya ngan adik pompuan je la yg berebut..sebab time tu adik laki kan kecik lagi..tak pandai cakap pun lagi. Ke belum lahir lagi eh? hahahhaa..lupa sudah.. :p
Walaupun budak-budak, cakap pun benda biasa-biasa je...tapi memang excited sangat kalau ummi tepon. Kalau dah lewat malam, ummi belum tepon pon, sanggup tunggu tak tido-tido sebab nak cakap dengan ummi jugak.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Masa berlalu..
Saya masuk skolah asrama. Selalu tiap-tiap petang beratur kat public phone masa riadhah. Public phone kat skolah ada 3 jek (eh? ye ke? dah lupa)..tapi selalunya ada 1 atau 2 jek yang berfungsi. Hurm..dah tu..ade pulak yang kaki bergayut. Tepon mak dia sorang je sampai orang lain sume nak guna tak boleh. Habis waktu riadhah tu dia sorang je yang duk bergayut. Semua orang naik tensen ngan budak tu...hahahhaa!
Time lain pun, muka dia je..time rehat skolah kul 10 pagi tu, muka dia jugak dekat public phone tu. Duk menangis-nangis kat situ.. hahahaiiiiii~~~
Tapi time rehat skolah, saya takde nak tepon ummi saya. Sebab dia keje. Malas nak kacau. Nanti bleh spoil mood nak sembang.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tu cite dulu..cite masa zaman henpon pon tak penah sentuh. Cite zaman pakai public phone, rumah pkai tepon TM cam biasa la.

La ni zaman dah berubah. Macam-macam teknologi duk ada untuk menghubungkan manusia. Ada mobile phone yang senang bawak pi sana sini, buh dalam kocek ja. Ada komputer dan internet, nak video call berjam-jam tanpa sebarang caj.

Tapi..
saya tak rase terhubung pon. Malah rase makin jauh. Ahaha..si sengal dah mula buat perangai 
Ya laa..skarang, kalau ummi saya gi kursus or meeting berhari-hari, takde pon tepon kitorang cam dulu-dulu. Dia akan call kalau abah sy ikut teman dia gi meeting je. tu pon tepon seminit atau kurang untuk kejut bangun subuh. sobs~

Cheh!
poyo giler nak mengada-ngada cam mase kecik dulu.. :p
setiap hari kalau ummi ade kat umah, takde pon nak bersembang..? hahaha
Biasa laa..manusia...kan kalau mende ade depan mata, suke tak hargai...bila takde, baru nak teringat-ingat..
Tapi rasa lagi bengong sebab sepatutnya saya la yang tepon ummi saya, kan??
emm...bukan taknak tepon..
emmm...emmm..masalahnye...saya takde kredit la nak tepon..huhu! Nak topup, duit takdak..sobs~
ok lah..tetibe rase berkobar nak cari keje..supaya boleh terus pakai line je..takyah topup2..
boleh saya call ummi saya kalau dia di kejauhan..eceyh~

ok lah. malas dah nak taip. boring plak.

Ya Allah, bagilah saya keje yang best supaya saya dapat happykan ummi!

wassalam. 

No comments: