I need Dr. House!

Isnin, 7 November 2011.
11:20 p.m.

Indera Mahkota 8, Kuantan, Pahang.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.

Tiba-tiba tadi saya terbaca surat khabar hari semalam (nampak sangat memang tak rajin nak baca surat khabar selama ni). Bahagian yang cerita pasal kesihatan, pasal penyakit. 1 page pasal teknologi baru untuk mengesan breast cancer dan 1 page lagi pasal NET cancer yang dideritai oleh mendiang Steve Jobs.

Hurmm..saya bukan lah seorang yang mempunyai tahap kesihatan yang cemerlang, gemilang, terbilang. I have several health problems. Mungkin disebabkan tabiat pemakanan atau gaya hidup saya yang tidak sihat. Mungkin juga disebabkan faktor genetik. Saya sendiri tak dapat pastikan because i don't know my body so well.

Apa yang saya cuba nak cakap kali ni eh? Hurmm..disebabkan masalah-masalah kesihatan yang saya alami, saya beberapa kali juga berulang-alik ke hospital, jumpa doktor, jalani pemeriksaan dan cuba untuk dapatkan rawatan. Tapi saya tak tahu lah sama ada teknologi perubatan di Malaysia atau apa masalahnya, masalah saya tak pernah selesai. Saya faham, saya akui kesembuhan itu hak Allah. Kalau Allah nak bagi sembuh, saya akan sembuh. Tapi Nabi Muhammad s.a.w. juga suruh berubat kalau sakit. Cumanya, doktor atau pengamal perubatan tak memberi kerjasama yang baik. Untuk dapatkan rawatan pon, bukannya murah-murah. Kenapakah duit sangat penting di zaman ini? fuuuuuuuu~

Dan...saya tertanya-tanya..di dunia realiti ni, wujud tak doktor yang macam Dr. House tu?


yang takkan duk diam selagi tak jumpa penawar atau rawatan yang berkesan/sesuai kepada penyakit yang dihidapi pesakitnya.

No comments: