Awkward~

12:31 a.m

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.

Hurmmm..
Percaya tak apa yang kita buat selalu diperhatikan orang?
Pastu akan dikritik, dikutuk atau dipuji..
Walaupun kita tak saling mengenali...

contoh: Bila makan sikit
makcik: aiihh..sikitnya makan? diet ke?
saya: tak ada lah..
makcik2: orang muda biasa la..diet..asyik nak jaga badan..
saya (dalam hati): aduhh! makan sikit pun salah ke? bukan jaga badan la makcik. saya jaga kesihatan. Nabi pun tak galakkan makan banyak-banyak.. =.="

3 comments:

the pali said...

tu kan cara orang kita nak beramah mesra...dah memang tebiat..hahahaha

Anon said...

kenapa tak kita ubah fikiran kita jadi positif bila hadapi situasi macam tu? salah satu cara untuk bemesra ialah dgn berbasa-basi dan itu yang saya nampak bila org lontarkan cakap2 macam tu kat saya. Don't take it seriously. Tak semua orang tahu completely apa sunnah2 Rasulullah kan.

:)

Si teNang said...

alahaiii..
banyak nye cara lagi nak bertegur sapa or nak beramah mesra selain dari cakap org makan sikit = berdiet / jaga badan..
lagi satu lah kan...agak2 laa..tengok badan la guane..perut sy bukan perut lembu kot nak makan banyak2..pecah perut gitu..
pelik giler..kalau bukan pasal sunnah pon, boleh je nak pikir cam lain..contoh:
1. oh..budak ni kecik. patutla tak makan banyak..
2. agaknya dia dah makan tadi..

dan macam2 lagi..

nak berbasa-basi? boleh tanya datang dari mana...ape kaitan ngan tuan rumah..

tapi agaknya rakyat m'sia ni mmg suke nengok org melantak pastu jadi gedempol kut??? comel gler kan orang chubby2? haha

oh..dan 1 lagi..ayat makcik tu "orang muda biasa la..diet..asyik nak jaga badan.." tidak langsung menunjukkan tanda2 kemesraan..beramah mesra apenye macam tu??
lepas pada tu pon ade jugak lagi ayat dia berjela2 cam tak puas ati je saya makan sikit..