Can't take my eyes off you...

Khamis, 27 Oktober 2011.
2:35 p.m.
Indera Mahkota 8, Kuantan, Pahang.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum w.b.t.

Lame eh tak blogging? Takde seru nak menulis atau menaip atau yang seangkatan dengannya.
Oh! Dan tajuk kali ni agak berjiwa-jiwa sikit. Hmm..sungguh betul! I really can't take my eyes off someone these days..

Dan tetibe saya meng'google' lirik lagu Can't take my eyes off you ni..dan ini yang saya dapat untuk gambarkan keadaan saya sekarang..huhu~ bukan kesulurahan lagu ye..

You're just too good to be true
can't take my eyes off you
You'd be like heaven to touch
tersangat baik.
untuk saya menawan hatinya, memang tak mampu.

Selalu jugak saya try ushar-ushar dia. Tapi tetiba saya cam tertanya, adakah saya melakukan zina mata dengan meng'ushar' dia? Kalau itu zina mata, adakah dia juga terlibat dengan dosa ini? macam-macam saya fikir. Hmm..saya taknak dia yang baik lagi suci murni tu terlibat sama dengan dosa yang saya buat dari kegagalan saya mengawal diri untuk tak tengok dia.

Saya akan cuba untuk tak ushar-ushar dia lagi.. mampukah saya? T-T
Saya akan berusaha untuk pendam rasa ini.. hmm..itulah yang terbaik. T-T

"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kehormatan mereka..."
{An-Nur 24: Ayat 31}


Ya Allah! Ampunilah daku hambaMu yang lemah ini. Berilah hambaMu ini kekuatan untuk kekal menundukkan pandangan dan memendamkan kasih ini. Dan sesungguhnya Engkaulah kekasih sejati yang kekal abadi. Amiin.

' usah bermimpi memetik bintang di langit tinggi sedangkan galah hanya panjang sejengkal hatta tidak mampu memetik buah di pohon rendang sekalipun. '

No comments: