Stokin bunga-bunga

Isnin, 26 September 2011.
6:32 p.m.

Indera Mahkota 8, Kuantan, Pahang.


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

Di kelas mengaji, hari ini saya berpakaian serba putih. Jubah dan tudung putih. saya duduk di sebelah seorang mak cik. Mak cik tu dah nak balik. Sebelum bersalaman, dia menyapa saya...

Mak Cik: Awak masuk program Solehah tu, kan?
Saya: Ha? Takde lah. Mana ada...
Mak Cik: Eh..ya, kan? Rasa macam ada nampak.
Saya: Eh, mana ada. Takde laa. Mengarut je..hehehe.
Mak Cik: Ye ke? Nanti nak tengok semula. Rasa macam sama je, pakai baju putih. Cuma tak perasan pulak ade yang pakai spek itam tak (merujuk kepada spek yang berbingkai hitam)
Saya: Takde laa mak cik. Tak layak pon saya ni...

Kami bersalaman. kemudian mak cik itu bersuara kembali.

Mak Cik: Ha'ah..Ye laa..Solehah tak pakai stokin bunga2..hehehe~
Saya: Erk! hahaha~ speechless

No comments: