Tiada lagi yang ku harapkan..tiada lagi yang ku impikan..

Ahad, 19 Jamadil Awwal 1434H | 31 Mac 2013
7:05 p.m.
Kg. Changkat Semambu, Batu Kurau, Perak.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.

Saya hari ini hanya seorang manusia yang lemah. Yang tak punya apa-apa. Esok juga begitu. Hari-hari akan datang juga sama. Kenapa? Sebab semuanya milik Allah s.w.t. Segala kekuatan saya hari ini, esok dan hari-hari yang akan datang semuanya adalah milik Dia. Dia yang berikan rahmatNya untuk saya. Tanpa Dia, saya tak mampu untuk buat apa-apa pun.

Ya.
Dia lah Allah. Dia lah Tuhan. Dia lah cinta saya. mudah-mudahan lebih mendalam lagi cinta buatNya.
Dia sudah cukup buat saya.

Bila saya lapar, Allah beri saya makan.
Bila saya dahaga, Allah beri saya minum.
Bila saya tidur, Allah pelihara saya.
Bila saya sedih, Allah hilangkan kesedihan saya.
Bila saya sunyi, Allah sentiasa ada untuk saya mengadu.
Bila saya dalam kesusahan, Allah bantu saya.
Bila saya lupa, Allah ingatkan saya.
Bila saya lalai, Allah hantar orang lain untuk bawak saya kembali ingat pada Dia.

Wahh! Allah memang sangat cemburu kalau saya mula buat benda-benda lagha yang jauhkan saya dari Dia. Allah akan bagi saya susah kalau nak buat benda-benda lagha tu. Dan Allah hantar orang untuk ajak saya buat benda-benda yang baik. Sungguh! Rasa bertuah sangat... :)
Tak ada apa lagi yang saya perlukan. Hanya kasih sayang, rahmat dan redha Allah yang saya harapkan.
Semoga Allah terus pelihara saya untuk kekal di jalanNya yang benar.
Semoga Allah tak palingkan wajahNya dari saya di hari pertemuan denganNya kelak. Biiznillah. :)

No comments: